Menyclose

Vill du reservera via telefon?

Ring oss nu!

Flygbiljett - Vanliga frågor

Skriv din fråga i sökfältet eller titta på ämnena i kategorierna.

search

Information för dem som reser med flyg för första gången

Att köpa en flygbiljett Att köpa den mest lämpliga biljetten kommer att höja din resekvalitet till högsta nivå. Efter att ha hittat den bästa biljetten du letar efter kan du köpa den med dina Sofort, PayPal, Visa med 3D Security System, Diners Card, MasterCard och American Express Cards från vår webbplats med de mest uppdaterade säkerhetscertifikaten. Martigo tar med dig resultaten på mycket kort tid genom att söka efter mer än 540 flygbolag samtidigt. Efter det är det obligatoriskt för vissa flygbolag att checka in online från flygbolagets webbplats 24 timmar före din flygning med din biljettbekräftelseinformation som mottagits i ditt e-postmeddelande, medan i vissa, om du gör det, kommer den totala tiden som spenderas på flygplatsen minskas. Bagageförberedelse Under normala omständigheter har du ett kabinbagagebidrag och ett bagagebidrag att ge till planet. Men du kanske inte har ett bagagebidrag hos flygföretag med låg kostnad (som EasyJet, Rynair). När du köper biljetter från Martigo kan du följa anvisningarna, lägga till bagage när som helst eller uppgradera ditt flygpaket och dra nytta av att betala extra för saker som val av gratis sittplatser, cabin catering. Låt ingen av detta skrämma dig; Du kan ringa vårt 24/7 callcenter -team och be dem att planera den mest praktiska resan för dig. Gå till flygplatsen minst 3 timmar i förväg för incheckning. Om du köpte en biljett med Martigo från vilken flygbolag, hitta det område där flygbolaget bearbetar med hjälp av skärmen på flygplatsen vanligtvis ligger denna del på skärmarna som flygnumret och motsvarande avsnitt (december 1881- 12 december 121 december - till exempel 123 december) Detta indikerar att TK 1881-flygningen kontrollerades mellan räknaren 121-123. Uppmärksamhet här; Inte varje flygbolag tillhandahåller denna tjänst gratis. Du kan be om detaljerad information genom att ringa Martigo Call Center -teamet. För att göra en transaktion vid incheckningsdisken, överlämna ditt pass eller identifieringsinformation till skötaren. Eftersom de biljetter du köper från Martigo överförs elektroniskt till flygbolagssystemen behöver du inte skriva ut eller visa ditt e-postmeddelande. Efter att personen på tjänst har behandlat ditt bagagebidrag kommer du att få en väska -tagg för att elektroniskt spåra ditt bagage och ett boardingkort för att ge dig säkerhetspass till planet. Efter incheckningen Efter incheckningen får du din biljett- och bagage-kvitto som anger vilken grind du går ombord på planet från, vilken numrerad plats du kommer att sitta i planet. Du bör också ha ditt ID, körkort eller pass redo. Med uppmärksamhet på dörrnumret, gå till säkerhetskontrollen som leder till motsvarande dörr. Här måste du återta din väska och kabinbagage, om någon, via röntgenenheten och visa ditt flygkort till tjänstemannen. Portnummer Vid denna tidpunkt kan du kontrollera ditt grindnummer på ditt boardingkort eller via din online-incheckningsansökan. Detta grind/grindnummer kan dock ändras ständigt, så kolla ditt grindnummer ofta med ditt flygnummer på flygplatsen. Följ alla varningar från kabinbesättningen, lägg din telefon i flygläge och hitta ditt sittnummer på ombordstigning och sitta ner. Jag tog gången, men det kanske inte finns en situation där jag sitter vid fönstret; För detta måste det finnas tillstånd från de andra sittägare och kunskapen om kabinbesättningen. Ankomstplats Nu har du kommit till slutet av din resa efter att ha köpt den mest lämpliga biljetten med Martigo. Efter att planet har landat kan du hämta dina telefoner. Om det är en internationell linje kan du gå till passkontroll; Om du har en överföring kan du gå till den andra grinden / dörren. Om det är din slutdestination kan du fortsätta till banden för att hämta ditt bagage. Och då? Om det inte finns någon som möter dig på din destination kan du hyra en bil eller köpa en överföring genom att ringa vårt callcenter -team, som är tillgängligt dygnet runt.