Menyclose

Vill du reservera via telefon?

Ring oss nu!

callKundservice
chevron_right

Allmänna Villkor

Allmänna affärsvillkor för martiGO

Tribus Business GmbH, i fortsättningen kallat ”martiGO”, är endast en förmedlare mellan kunden och flygbolaget, hotellet, biluthyraren och andra partners som är ansvariga för att bokningen blir av. martiGO är inte ansvarigt för att bokningen faktiskt genomförs. Detta beslut ligger hos den slutliga affärspartnern.

 

martiGO erbjuder dig de mest förmånliga erbjudandena för resan, men planerar inte resan tillsammans med dig och tar därmed inte heller något ansvar för felaktig kundinformation eller resans förlopp. Om det uppstår problem vid användning av tjänster som flyg eller hotell, var vänlig kontakta den aktuella affärspartnern eftersom martiGO inte har något direkt inflytande över deras beslut.

 

1. Tillgänglighet och Erbjudande

martiGO är en online-resesökmotor. Genom oss kan tillgänglighet och priser för flyg, hotell och biluthyrning begäras, beroende på uppgifter från leverantörerna till oss. Erbjudandena på martiGO utgör inte ett bindande erbjudande från vare sig martiGO eller leverantören. Kunden uttrycker sin bokningsönskan genom att ange nödvändiga uppgifter, och leverantören avgör om ett avtal kommer till stånd. martiGO är enbart förmedlare och garanterar inte tillgängligheten av ett erbjudande om leverantörens kvot är full.

 

Erbjudandena är endast riktlinjer och garanterar inte tillgängligheten. Om ett erbjudande visas på vår sida kan det ändå hända att kapaciteten är full vid den slutliga bokningen. Detta ligger utanför martiGO:s ansvar.

 

2. Bokningsbekräftelse och Avtalsslut

Efter att bokningen är klar får kunden ett bekräftelsemail som innehåller alla detaljer om reseprestationerna. Om inget bekräftelsemail har mottagits inom en timme, rekommenderas det att kontrollera spam-mappen. Om det inte finns något e-postmeddelande kan kunden kontakta martiGO via telefon eller e-post.

 

Avtal kommer endast till stånd när tjänsteleverantören bekräftar bokningen. martiGO förblir endast en förmedlare och tar inget ansvar för att bokningen genomförs eller godkänns av leverantören. Om ett bekräftelsemail innehåller felaktiga eller ofullständiga uppgifter, är kunden skyldig att omedelbart informera martiGO om detta.

 

3. Betalning och Förfallodag

Det totala bokningsbeloppet är synligt under hela bokningsprocessen och ska betalas efter att bokningen har slutförts. martiGO:s serviceavgift specificeras separat och återbetalas inte vid avbokning eller ombokning. Det totala priset inkluderar alla tillämpliga skatter, avgifter och andra kostnader.

 

Kunden har flera betalningsalternativ tillgängliga, som anges separat. martiGO förbehåller sig rätten att vid misstanke om bedrägeri genomföra ytterligare kontroller och att avboka bokningar om de inte kan slutföras framgångsrikt. I ett sådant fall kommer kunden att informeras via e-post eller telefon.

 

4. Avbokningar och Ändringar

Ändringar, ombokningar eller tilläggstjänster kan utföras på begäran av martiGO, men utöver kostnaderna från tjänsteleverantören tillkommer också en extra avgift från martiGO. Avboknings- och ombokningsmöjligheterna regleras efter leverantörens allmänna villkor och kan uppgå till 100% av biljettpriset. martiGO förbehåller sig rätten till en administrationsavgift.

 

Det är kundens ansvar att notera de aktuella avbokningsvillkoren från tjänsteleverantören. Ändringar i bokningen kan orsaka ytterligare kostnader som kan tas ut både av leverantören och av martiGO.

 

5. Ansvarsfriskrivning

martiGO ansvarar inte för förseningar, avbokningar eller andra problem som orsakas av tjänsteleverantören. Vid bristfälliga tjänster från leverantören måste kunden direkt kontakta denne. martiGO tar inget ansvar för reseförloppet eller riktigheten i informationen från leverantören.

 

martiGO agerar endast som förmedlare och tar inget ansvar för själva reseförloppet. Om oväntade händelser eller ändringar i resplanerna inträffar, är det kundens ansvar att kontakta den relevanta tjänsteleverantören.

 

6. Resedokument

Det är kundens ansvar att säkerställa att han eller hon innehar alla nödvändiga resehandlingar, såsom pass, visum, etc. Detta gäller särskilt för internationella resor där specifika inresetillstånd kan krävas. Kundens ska kontrollera giltigheten och fullständigheten av resehandlingarna innan avresan.

 

I händelse av att en leverantör inte skickar e-biljetter, kontaktar martiGO kunden inom 48 timmar efter bokningen. Om det uppstår problem med leveransen av resehandlingarna, är kunden skyldig att omedelbart informera martiGO om detta.

 

7. Kundens skyldigheter

Kunden är ansvarig för att granska uppgifterna för riktighet. Felaktiga uppgifter kan leda till förseningar eller ytterligare kostnader. Kunden ansvarar även för att samordna de olika resedelarna, särskilt när tjänster från flera leverantörer bokas.

Överföringen av resehandlingarna sker via e-post. Om leverantören inte skickar e-biljetter, kontaktar martiGO kunden inom 48 timmar för att diskutera nästa steg.

 

8. Återbetalningar

Återbetalningar hanteras enligt leverantörens avbokningspolicy. martiGO återbetalar inte sin serviceavgift. Om det blir en avbokning gäller de villkor som tjänsteleverantören fastställt. martiGO behåller i varje fall en administrationsavgift som inte återbetalas.

 

Återbetalningar behandlas vanligtvis inom en viss tidsperiod, beroende på leverantörens allmänna villkor.

 

9. Jurisdiktion och tillämplig lag

Dessa allmänna villkor och samtliga rättsförhållanden mellan martiGO och kunden regleras av österrikisk lag. Jurisdiktionen är Wien. Denna överenskommelse gäller för alla användare av martiGO och är bindande så snart en bokning är slutförd.

 

10. Ändringar av de Allmänna Villkoren

martiGO förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa allmänna villkor. I detta fall kommer användarna att informeras via e-post. De allmänna villkor som gällde vid tidpunkten för bokningen är alltid de som gäller.

 

Datum: Oktober 2024